Zara, H&M ve Primark için yeni tehlike mi? Almanya'nın tuhaf moda patlaması

trueliving

New member
DSürdürülebilirlik konusu Gerd Oliver Seidensticker için en önemli önceliklerden biri. Bielefeld'li aynı isimli moda üreticisinin yönetici ortağı, şirketin çevre faaliyetleri veya masasına satılan Seidensticker gömlek, bluz, gömlek ve kazakların ayak izine ilişkin tüketicilerden her türlü soruyu, öneriyi veya şikayeti istiyor. Ama bu fazla değil. Girişimci yalnızca ara sıra geri bildirim geldiğini bildiriyor.

“Bu oldukça şaşırtıcı. Çünkü sürdürülebilirlik aslında çağımızın en büyük meselesi.” Ancak bu fikir modaya pek nüfuz etmiş gibi görünmüyor. Bunun yerine, Çinli düşük maliyetli tedarikçiler yüzbinlerce ucuz giysiyi Almanya'ya satacak ve hatta onları oraya uçakla uçuracaklardı. “Bu, sürdürülebilirliğin tam tersidir.”

Bu, şu anda hızlı moda iş modelini uç noktalara taşıyan ve agresif reklamlarla ve özellikle düşük fiyatlarla başarıya ulaşan Shein veya Temu gibi platformları ifade ediyor. Zara, H&M veya Primark gibi tedarikçilerin trendleri yakalaması ve yeni koleksiyonları piyasaya sürmesi yalnızca birkaç haftaya ihtiyaç duyarken, Shein ve Temu için bu yalnızca birkaç gün sürüyor. Ve müşteriler onu kapmak için sabırsızlanıyorlar.


ayrıca oku







Lojistik uzmanları, Çin ile Avrupa arasındaki hava taşımacılığı rotasının artık neredeyse tamamen iki göndericiden gelen paketlerle dolu olduğunu söylüyor. Yetkililerin, tüketici savunucularının ve çevre aktivistlerinin, ürün güvenliğine ilişkin yasal gerekliliklerin çoğu zaman karşılanmaması ve başka kalite kusurlarının bulunması nedeniyle Uzak Doğu'dan gelen ucuz ürünlere karşı uyarıda bulunması, görünüşe göre bu ülkedeki pazarlık avcılarını soğuk bırakıyor. Girişimci Seidensticker, “Tüketicilerin istediği de bu gibi görünüyor” diyor.


ayrıca oku








Seidensticker'ın başkanlığını yaptığı moda endüstrisi derneği German Fashion'ın “Moda Pazarları Markaları” adlı tüketici araştırmasının sonuçları da buna uyuyor. Buna göre 2.100 anket katılımcısının açık bir çoğunluğu sürdürülebilirlik ve çevre dostu olma gibi konuların kendileri için önemli olduğunu söylüyor. Ancak bir yıldan biraz daha eski olan çalışmaya göre, gerçek tüketici davranışı gözle görülür biçimde farklılık gösteriyor.

Yazarlar, her durumda, konu sürdürülebilirlik olduğunda, anketin bazı kısmi sonuçlarının yayınlanmış görüşle çelişebileceğini yazıyor. Alman tüketicilerin kıyafet satın alırken öncelikleri listesinde de bu durum vurgulanıyor. “Üreten ülkelerde insanların sömürülmesinden vazgeçilmesi” ve “sürdürülebilir ve çevre dostu üretim” kriterleri ise sekizinci ve dokuzuncu sıralarla zar zor ilk 10'a girebildi.






Kaynak: İnfografik WELT


Fiyat-performans oranı ve rahatlık/konfor meselesinden önce, iyi uyum ön plandadır. Ayrıca kalite, stil, işlevsellik ve yine açık bir şekilde düşük fiyat kriterleri, ilk sürdürülebilirlik hususlarına göre önceliklidir.

Shein ve Temu'nun daha fazla başarı elde etmesi kaçınılmaz görünüyor. TikTok Shop ve Tmall ile birlikte ek platformlar da zaten başlangıç aşamasında. Bu nedenle politikacıların ve otoritelerin daha fazla kontrole yönelik çağrıları giderek artıyor. Alman Ticaret Birliği (HDE) Başkanı ve spor malzemeleri perakendecisi Intersport Deutschland'ın başkanı Alexander von Preen, “Eşit rekabet koşulları yok” diye eleştiriyor.

Fransa yüksek ithalat tarifeleri uyguluyor


Buradaki herkesin uymak zorunda olduğu düzenlemelerin olduğu bir Avrupa iç pazarı var. Ancak Çin'deki platformlar sıklıkla ürün güvenliği, çalışma koşulları, sürdürülebilirlik, telif hakkı veya veri korumayla ilgili düzenlemeleri ihlal ediyor.

Perakendeci, Berlin'deki sorumlu yetkilileri bu konuda zaten birkaç kez uyardı. Von Preen: “Gümrüğün buraya uçakla ve konteynerlerle gelen ithal malları kontrol etmesi gerekiyor. Hala hiçbir şey olmuyor. Düzenlemeler hiçe sayılıyor ama kimse harekete geçmiyor ve bizi korumuyor. Bu bir skandal.”

Tepki şu anda Fransa'da. Gelecekte, hızlı moda sağlayıcıları kıyafetlerini ülkeye teslim ederken orada vergi ödemek zorunda kalacaklar: başlangıçta ürün başına beş avro, daha sonra on avroya kadar. En azından yakın zamanda Fransız parlamentosunda tartışılan bir kanun tasarısı bunu söylüyor. Hangi sağlayıcıların yasa kapsamında olması gerektiği hala belirsizdir.


ayrıca oku


İş arabulucusu Susanne Nickel






Shein milletvekillerine yaptığı konuşmada açıkça hukukun öncüsü olan muhafazakar iktidar partisi Horizons'tan Anne-Cécile Violland'ın adını verdi. Fransa böyle bir düzenlemeyle AB'nin planlarının çok ötesine geçmiş olacaktır. Brüksel'in planlanan AB eko-tasarım yönetmeliği, üreticilere her şeyden önce ürünleri geri dönüştürülebilir ve onarılabilir hale getirme zorunluluğu getiriyor. Ayrıca 2028 yılından itibaren kullanılmayan ve satılmayan modaların imha edilmesine artık izin verilmeyecek.

Almanya'da Shein, Temu ve Co.'yu çevreleyen abartılı reklamın kurbanları özellikle moda/tekstil sektöründeki promosyon ürünleriyle indirim yapanlar oluyor. Sektör temsilcisi Seidensticker, “Bu iş artık pek iyi gitmiyor” diyor. Alman moda endüstrisi ise bundan pek etkilenmiyor ve sınırlı kalıyor. Seidensticker, “Bu farklı bir kategori ve fiyat aralığı” diye açıklıyor.

2023 yılı da yerli üreticiler açısından oldukça başarılı bir mali yıl oldu. Federal İstatistik Ofisi'nin raporuna göre satışlar yüzde 10,8 artışla neredeyse 6,9 milyar avroya ulaştı, ancak bu rakam yalnızca 50'den fazla çalışanı olan şirketleri hesaba katıyor.






Kaynak: İnfografik WELT


Daha küçük şirketleri de ekleyen German Fashion'ın geliri yaklaşık 11,6 milyar avro olarak tahmin ediliyor. Bu, derneğe göre her iki kategoride de salgın öncesi seviyeye yeniden ulaşıldığı anlamına geliyor. Seidensticker'ın da kabul etmesi gerektiği gibi artışın büyük kısmı fiyat artışlarından kaynaklanıyor.

Hem ihracat rakamları hem de yurt içi işler olumlu bir gelişme gösterdi; bunların her ikisi de neredeyse yüzde on bir artış gösterdi. Alman üreticilerin üretiminin neredeyse yarısı yüzde 43 civarındaki bir oranla artık Polonya, İsviçre, Avusturya, Hollanda ve Fransa başta olmak üzere diğer pazarlara gidiyor.

İthalat söz konusu olduğunda Asya, Çin, Bangladeş ve Vietnam'ın yanı sıra Türkiye ve İtalya ile ilk beşte öne çıkıyor. İthalat istatistiklerinde eksi işaretleri hakimdir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Alman Moda Genel Müdürü Thomas Lange, “Fakat bundan üretimin giderek daha fazla geriye kaydırıldığı sonucu çıkarılamaz” diyor. Bunun yerine, bir önceki yıla ait olan ve 2023'te satılan büyük stoklar hâlâ mevcuttu.

Sektör bu yıl için oldukça temkinli. Dernek başkanı Seidensticker, zorlu ekonomik durumdan ve tüketici duyarlılığını baskılayan tipik Alman korkusundan bahsediyor. Ve şu ana kadar tüketicilerin geleceğe yeniden güvenle bakmasına yönelik bir ivme eksikliği yaşandı. Dolayısıyla durum değerlendirmesi 2023'ün başına göre daha kötü.